دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
الشيخ أحمد قبلان

حوزه/ روحانی شیعه لبنانی خطاب به اعراب گفت: وقتی غزه تکه تکه می شود، مردمش قتل عام می شوند و کودکان و زنانش تحت تأثیر نسل کشی قرار می گیرند، منتظر چه هستید؟

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد قبلان مفتی ممتاز جعفری لبنان در بیانیه ای خطاب به اعراب گفت: وقتی غزه تکه تکه می شود، مردمش قتل عام می شوند و کودکان و زنانش تحت تأثیر نسل کشی قرار می گیرند که زمین تا به حال شاهد آن نبوده است، منتظر چه هستید؟

وی افزود: مسئله، مسئله خداوند و تاریخ و انسان است و اینجا جای سیاست نیست و تسویه حساب سیاسی ارزشی ندارد. آنچه لازم است موضع گیری در مقیاس زلزله ای است که غزه و مردم آن را لرزاند، بنابراین، ای اعراب امکان سکوت وجود ندارد.

شیخ قبلان تصریح کرد: مردم غزه از گرسنگی می میرند، صدای آنها جهان را پر می کند و سکوت بیشتر به معنای نسل کشی بیشتر است و به هر قیمتی باید کاری کرد.

روحانی شیعه لبنانی بیان داشت: آنچه مقاومت در لبنان انجام می دهد به دور از سیاست و در خدمت منافع لبنان و اعراب است. موضع گیری در اینجا موضعی است که بر وجدان سیاسی، دینی و مردمی تأثیر می گذارد و فرقی بین ادیان نیست.

وی ادامه داد: ستمگر ظالم را که راضی به کشتار دسته جمعی نیست باید به زور باز داشت و بخشش طاغوتیانِ کشتار و نابودی، بر ظلم آنان می افزاید.

شیخ قبلان تأکید کرد: سکوت در برابر ماشین کشتار صهیونیستی حرام است و خداوند، خدای حق و عدالت و دفاع از مستضعفان و مظلومان است نه تماشای نسل کشی ظالم. مقدس تر از جنگی که نیش قاتلان را از ریشه کند یا جلوی ظلم و ستم آنها را بگیرد، نیست.

وی در پایان گفت: آنچه از اعراب و قدرت‌های منطقه انتظار می رود، موضع گیری است که اسرائیل را متزلزل کند، به ویژه که اسرائیل امروز در چاله‌ای بی‌سابقه است و واقعیت راهبردی آن در حال نابودی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha